Popular Posts

pengviewers

Sunday 6 March 2011

Hosni mubarak, gaddafi & pakcik serba tau

pada suatu petang yg panas dan hangit xhengat, aku telah buat keputusan dlm diri aku utk pegi melepak di satu kdai mkn kt tmpat aku ditemani oleh membe aku yg slalu prasan n slalu mmbangga2kan diri dgn spek rayban die yg brharga rm500 tuh ari2 die akn citer spek die skng dh hrga rm 1k kt pasaran. walo pon aku dh bosan nk dnga citer die tu aku layan jgak la sbb die yg nk blanje aku minum tu kalo aku pngkah die nescaya aku akn telan air liur je nnt huhuhuhu. tanpa mmbuang mse n tenaga aku pon order la holik ais, xtau knpe bkn aku slalu order air ni pon mngkin tekak aku dh bosan nk mnum milo kot... tngh lepak2 tu dtg sorng lg membe aku, die ni sorng cikgu n mngajar kt tmpt org asli, die cuti agaknye tp aku malas nk tnye n sbb xde bnde nk ckp ngn die aku tnye jgak mcm poyo2 "cuti ke arini?" hahahah poyo kn aku....

tngah bosan2 tu dtg la sorng pkcik plak xtau la bape usia die tp die kte bln sept ni pencen la die ktenye la. org kerajaan la ni. pastu die pon bkk la citer psal ade janda kt tmpt keje die membe aku plak layan poyo2 je konon minat kt jnda tu, adess mcm hampeh je pdahal lg bape mnggu je nk kawen walopon die dh tua huhuhhu sorng xdpt lg dh becita2 nk cri 1 lg . aku pon wt xdnga jela citer tu xmmbngkitkan keghairahan aku utk mndngarnye
sbb aku ni jejaka sejati hahaha membe aku yg ckgu ni plak selak2 surat kabar , metro kot aku bkn minat sgt cume metro ni bnyk citer lucah slalunye kt muka depan die. selak pnye selak tebukak plak citer pemimpin yg dihalau rakyat die nih gaddafi presiden libya yg tngah hot skng ni..

pkcik tu mula mnunjukkan skill ideologi die yg tnggi mcm klcc brckp dgn penuh smngat juang yg tnggi jgak mcm klcc mmbicarakan tntang libyan tuh. die kate " rakyat die yg bodoh tu" peaghhh statement paling hebat pnah aku dngar tp aku xplak tnye knpa sbb aku tnggu statement seterusnye dgn perhatian penuh, membe aku yg sorng lg buat bising mcm bodoh je walopon umo die dh tua tp prangai bodoh die mmg sukar dijangka jgak kdang2. pkcik tu kate diorng ni la pemimpin islam (hosni mubarak & gaddafi) yg ditakuti oleh musuh2 islam krna itu diorng xserang negara die, septutnya biarkan je diorng tu. peaghhhhh.....

dlm perut aku mcm nk lawan je statement pkcik ni tp sikap aku yg mulia dan merendah diri ni mmbantutkan hasrat aku utk melawan ckp pkcik ni, bukan takut tp hormat la tp yg aku pelik die penah pegi mesir or libya ke? yg die tau sgt psal tuh?

die xtau ke yg diorng ni perompak besar harta2 negara xbg ape2 pon pd rakyat pemimpin yg zalim dan xbrhati perut , sbb ape amerika xserng dieorg? sbbnye diorng ni la kuncu2 amerika , hosni mubarak sekat mknan spya jgn smpai ke afghanistan, bg amerika tumpang airport die mase perang teluk dgn iraq, sorng pnsyarah yg blaja kt mesir bgtau aku kalo xde al-azhar dgn pyramid utk tourist rkyat mesir ni mati kebulur xmkn peaghhh mcm tu skali yg pkcik ni beria back up
gaddafi pon lebih krng cmtu jgak 43 taun memimpin xde ape pon utk rkyat die semua die bolot sorng yg aku tau rakyat libya xbleh bekerja diluar kalo x doe akn antar org eskot dan bunuh org tu..

zaman dulu pon ade pemimpin islam yg zalim hajjaj cthnye tp die cume bnuh org yg xsuke bani abbasiyah jerk die xrompak hasil negara dan pkai sistem islam siap jd imam lg tp aku xde la sokong die buat jhat cume nk citer walaupun die zalim die still ade ciri2 islamik jgak, xmcm hosni n gaddafi ni totally yahudi amal sistem sekular mcm turkey n tunisia.

pkcik ni mmg slalu buat mcm profesor serba tau aku pon dh knal die cume xbrape baik sgt la melainkan membe aku tu huhu moralnya kalo kite xtau sgt kalo bleh kite diam jela kan Nabi s.a.w kte diam tu lebih baik
Abu bakar r.a siap letak batu dlm mulut nk elak dr berckp.

7 perkara yg org trsngkut nk msuk syurga 3 yg besar iaitu mulut,perut dan kemaluan sbb mulut tu la kalo xjaga, walopon payah kene usaha la pkai teknologi iman tuh. ape yg baik dari Allah yg xbaik akibat kelemahan aku sndiri.......

2 comments:

  1. Kena banyak kemam gula-gula ah pasni.
    Makan singgam ke.
    He he he.

    ReplyDelete
  2. hahaha bijen yg bijak bile g sri petaling bro?

    ReplyDelete