Popular Posts

pengviewers

Thursday 3 March 2011

sosio ekonomi politik ala ala islamik II

teknologi iman
peaghhh....... tajuk dh power dh, tp apekebende teknologi iman tuh? xpyah jawab sbb aku akan jawabkan.
teknologi ni dh diperkenalkan sekitar 1400 tahun yg lalu. siapa pelopornya? pon xpayah jwab sbb aku jgak yg akan jawab. pelopor kpda teknologi iman ni  bernama Muhammad Bin Abdullah lahir pd 12 rabiul awal yg cerah (kalo mngikut lagu tu la). Dan teknologi iman ni bukanlah direka2 sndri oleh beliau tp ia adalah semata2 wahyu yg diturunkan oleh Allah s.w.t melalui Jibril a.s .

teknologi iman ini telah dipraktikkan kpda satu kaum yg mana satu kaum yg paling rosak ahklaknya sehinggakan tidak ada satu negeri atau negara yg mahu brsekongkol ataupon menawan negeri itu oleh kerana kehebatan kaum tu dalam arena kerosakan. Dua buah negeri yg besar yg berada bersebelahan dgn negeri itu mmbina border pada sempadan mereka supaya rakyat mereka tidak trpengaruh dlm arena kerosakan akhlak kaum yg sgt truk tu. mereka berperang sesama puak oleh kerana satu hal yg kecil dan xmunasabah, menanam anak perempuan hidup2, minum arak dlm tngkorak manusia dan lain2 kejahatan yg tak  boleh diterima pakai oleh akal manusia.

Dengan teknologi iman yg digunapakai pada waktu itu kaum itu telah berubah 100% mnjadikan mereka kaum yg paling baik, hebat, gagah perkasa dan memiliki 2/3 dunia(utk memudahkan kite mngimaginekan ia disebut 2/3 ttp sebenarnya seluruh dunia dibwah penaklukan kaum itu) semua negara2 berdekatan tanpa segan silu menamakan mereka adalah kaum itu sedangkan mereka bukan, dan mnggunakan bahasa mereka sehinggalah ke masa ini.

kita xperlu mnceritakan sejarah disini tp ape yg kita nk tau ialah bagaimana teknologi ini berfungsi...
teknologi ini sama sekali tidak sama dgn mana2 teknologi yg ada di alam mayapada ini dimasa kebangkitan ekonomi diseluruh dunia ini. teknologi ini mmbwa kejayaan pd seseorng tidak kira sebelum mati atau sesudah mati, begitulah hebatnya teknologi ni sehinggakan tiada lg teknologi lain sehebat ini.

sebagai contoh apabila pemanasan global berlaku saintis2 berkumpul utk mmbincangkan cara pnyelesaian masaalah. apa yg mereka lakukan ialah membuat teknologi pembenihan awan. berjuta juta diperlukan utk teknologi ini tetapi kejayaannya masih belum pasti sehingga kini. Tetapi dgn teknologi iman tanpa perlu berjuta2 ringgit hanya dgn beberapa sen air dr pili utk ambil air sembahyang dan solat dua rakaat, hujan turun dgn lebatnya.
ini telah di praktikkan oleh kaum yg diceritakan di atas. mudah bukan?
pernah berlaku dizaman kaum itu apabila gunung berapi telah meletus, apa yg dilakukaan dgn teknologi iman? ketua pd masa itu telah mngarahkan seseorg supaya mnghalau larva gunung berapi tersebut supaya masuk kembali, org itu mnghalau api tersebut mnggunakan kain yg disngkut di bahu seperti mnghalau kambing masuk kekandang sehingga skarang tiada gunung berapi yg akan meletus dinegeri itu. kerana sekarang ini kita tidak mnggunakan teknologi itu kite sekadar melihat gunung meletus di mana2 negara dan berkata 'kesiannnnnn'.....pada mangsa2nya.

Untuk mnangani segala masaalah juga teknologi iman harus digunapakai tidak kira dimana sekali pun atau apa masaalah sekali pon. Samaada msaalah sosial remaja kita xboleh selesaikan dr dulu lg tetapi mnggunakan teknologi iman oleh semua pihak masaalah ini tidak akan timbul lg (kupas isu tnggu di entri lain)
begitu juga ekonomi, kenapa negara kita yg kecil, ada getah,sawit,gas,petrolium,emas,minyk tetapi harga brang xhengat punya berbanding negara arab iaitu mekah yg hanye ade pokok kurma dan padang pasir boleh mnjual petrol lebih murah, rm50 isian penuh sebuah bas yg pkai petrol la , walaupun ini adalah keberkatan(keberkatan dr amalan haji di baitullah) tetapi ia tetap berkait dgn mninggalkan dr mmpraktik teknologi iman.

peaghhh pnjang sgt ni kot series plak tu huhu
so nnt kan sambunganye lg...
berapakah nilai teknologi iman?

3 comments: