Popular Posts

pengviewers

Thursday 3 March 2011

sosio ekonomi politik ala ala islamik

mcm biase n mcm blog2 yg lain semuanye mngetengahkan idea2 kedalam entri msing2 supaya idea itu kelihatan trampil hebat dan mcm2 lg....
niat ape? ntah la, nk femes? nk tnjuk hebat? nk btolkan org? nk tunjuk terer?
semuanya di atas niat dan qadar majat masing2....bg aku........
ntah la kalo nk tnjuk hebat... aku xhebat, nk femes...ape yg aku dpt? aku ttp mcm ni jgak.
atau nk kutuk org? ha tulisan mcm ni la yg org suke bace. mane yg stuju diorng akn mnyokong 100%
mne yg xstuju bngkang plak.. seterusnye xde sape btol
kalo org tu mnang yg kalah tetap xkan ikut die mcm tu jgak la sebaliknye..

 idea aku yg aku amik dr org lain huhu
tahap kerisauan yg tinggi pd masaalah sosial negara ni ditahap membimbangkan...(kate paper la aku xbce pon)
semua org mncri jln pnyelesaian bagaimana carenye utk mmbasmi kegiatan xbermoral dikalangan remaja nih?
tp semua mngikut kaedah akal fikiran masing2.... adakah akan brjaya? bnyak plak soalannye huhu
kerajaan dgn plkn nye NGO dgn program2nya tp ape yg kite tngok, perkara yg sama msih ditahap yg sama
malah lebih teruk....(series penulisan ni) bkn tu je tp ekonomi pon brmsaalah pd kite. dgn harga brang yg xmenentu , mnyak yg mahal , tol semua brang keperluan la snang citer. selain drpd tu kalo perhatikan politik plak lg la skit kpla xpayah citer pnjang2 la psal ni mnyampah mcm mkn sampah....

Jalan penyelesaian.......
teknologi, ape mknenye ? semua org sedia mklum nk hurai lebih2 aku pon xtau haha
teknologi yg diguna pkai zaman ni yg makin merosakkan tv,comp,telefon bimbit etc
semuanye mnjurus kpda kerosakan (trmasuk aku sndri) setengah org kate bnde ni kalo dipkai dgn btol baik
kalo salahguna jadi xbaik.... kite fikir la sndri tp bg aku yg xbaik ttp xbaik walopon aku guna sbb xmampu nk tolak cume jgn la hipokrit sgt..... jd kalo kite xleh gunapkai teknologi ni teknologi ape yg kite perlu pkai utk mnyalesaikan sgla masaalah yg kite hadapi skrang nih????????

bersambung............................hehehe (aku nk buat trilogy ni walopon xmenarik mne )

No comments:

Post a Comment